یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۴:۱۰:۰۳

با بهره برداری از پروژه‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری در بندر امیر آباد:
ایجاد اشتغال برای چهار هزار نفر امکان پذیر ‌می‌شود

باشگاه خبری فراساحل: مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد خدمتگزار به اشتغال سه هزار نفر در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری در حال ساخت، ظرفیت اشتغال به چهار هزار نفر خواهد رسید. به گزارش باشگاه خبری فراساحل مهندس علی خدمتگزار در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۸۵۰ میلیارد تومان از پروژه‌‌های بندر امیرآباد شامل پروژه‌‌های دولتی و ‌‌سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده بهره برداری است، گفت:۶ پست اسکله، دیوار حفاظتی ۱۶۵۰ متری، تجهیزات تخلیه و بارگیری، سیلوی غلات، مجتمع تولید کاغذ، کارخانه فولاد و مخازن پنج هزارتنی روغن خوراکی، از پروژه‌‌های آماده بهره برداری است.

وی از روند عملیات اجرایی کارخانه‌‌های تولید MDF  به ظرفیت سیصد هزارتن و آرد ۴۵ هزار تنی خبر داد و یادآور شد: از دوهزار میلیارد تومان ‌‌سرمایه‌گذاری انجام شده در بندر آمیراباد ۱۱۵۰ میلیاردتومان مربوط به بخش خصوصی بوده که قریب به ۱۰۰۰میلیاردتومان آن در سه سال اخیر جذب شده است. مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد پایلوت غلات در شمال کشور است، اظهار داشت:  حدود ۱۷۵هزارتن ظرفیت برای ذخیره غلات وجود دارد که تا پایان سالجاری جاری به ۲۲۵ هزارتن ارتقاء خواهد یافت. خدمتگزار با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات تخلیه و بارگیری شامل مکنده‌‌های تخلیه غلات و جرثقیل از طریق بخش خصوصی وارد بندر شده است، گفت: علاوه بر این یک دستگاه جرثقیل ۶۴ تنی در حال مونتاژ و یک جرثقیل دیگر تا پایان سال وارد ‌می‌شود.همچنین برنامه ریزی برای خرید چهار دستگاه جرثقیل دیگر صورت گرفته است.

مدیربندرامیرآباد به افزایش ۲۶درصدی واردات طی دو ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: از نظرعملیات تخلیه و بارگیری، ‌‌سرمایه‌گذاری و زیرساخت‌‌ها سومین بندر کشور و همچنین امیرآباد بندر نسل سوم بوده و بندر شاخص در زمینه صنعت، تولید و ‌‌سرمایه‌گذاری است. این مقام مسئول تصریح کرد: تا امروز یک میلیون و ۸۵۰ هزارتن کالا در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده است که حدود ۵۰۰ هزارتن مربوط به صادرات و مابقی واردات بوده است. خدمتگزار با اعلام اینکه علیرغم بسترسازی و مهیا بودن تجهیزات بندری و همچنین تخفیف‌‌های ۷۵ درصدی تعرفه‌‌ها در این بخش ، دلیل عمده کاهش صادرات را نزول ارزش روبل روسیه بیان کرد.

مهندس خدمتگزار دلیل کاهش ۲۰ درصدی واردات را ممنوع شدن ثبت سفارش گندم به جهت خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک بیان کرد و از اعمال تعرفه ۲۵ درصدی بر آهن آلات وارداتی جهت حمایت از تولید داخلی خبر داد. مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به برخورداری این بندر از اسکله منحصر بفرد رو رو ریلی به آغازعملیات اجرایی اتصال این اسکله در دولت تدبیر و امید پس از یک وقفه ۱۰ ساله اشاره کرد و گفت: برای اتصال اسکله رورو ریلی به شبکه ریلی سراسری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و با اتمام عملیات اتصال این اسکله به راه آهن سراسری، اسکله رو روریلی در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی مزیت اسکله رو رو را شتاب بخشی در تخلیه و بارگیری، کاهش زمان بارگیری از ۲۴ ساعت به سه ساعت و کاهش هزینه‌‌های جانبی دیگر اعلام کرد. خدمتگزار به اشتغال سه هزار نفر در بندر امیرآباد اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از پروژه‌‌های ‌‌سرمایه‌گذاری در حال ساخت، ظرفیت اشتغال به چهار هزار نفر خواهد رسید. مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر رعایت مسائل زیست محیطی تاکید کرد: کلیه کارخانجات تولیدی با دریافت مجوز زیست محیطی راه اندازی ‌می‌شوند.



  کد خبر : 3156
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :